reklama

bomba v rannom trolejbuse, alebo čo dokáže davová psychóza

Spomínam si na zdanlivo kľudné ráno, kedy som pri príjemne hrejivom vychádzajúcom slnku cestovala do školy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mesto sa zrýchľujúcim tempom prebúdzalo do rušného dňa. A v celom tom súznení mestského rozbiehajúceho sa ruchu som i ja opäť vytvárala dav, ktorý sa mestskou hromadnou dopravou presúval z tepla zdanlivého domova za svojím cieľom.

Deň pôsobil ako každý iný, len jediná vec bola iná. Mesto sa stávalo centrom pozornosti vďaka návšteve pána Busha a pána Putina. Pre bežného človeka to bol však len fakt, na ktorý ho upozorňovali médiá, no ináč celkom obyčajný deň. Ničím výnimočný, len faktom, že sa v jeho bezprostrednej blízkosti niečo deje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak i ja malá identita, v to ráno schovaná za kúsok davu, som v rachotajúcom trolejbuse smerovala k prezidentskému palácu. Realita spríjemňovaná hudbou zo sluchátok na ušiach ma unášala myšlienkami preč a ja takto ukradnutá sa vznášala niekde medzi fantáziou a neúnavnou aktivitou podvedomia.

Oči, však otvorené si na jednej zo zastávok všimli jemný rozruch z dámy, teda aspoň predpokladám, ktorá nastúpila cez stredné dvere. Oblečená bola totiž celá v čiernom habite od hlavy až po päty. Na hlave mala veľkú čiernu šatku, tak dokonale ovinutú, že jej z nej trčal snáď len polcentimetrový pásik cez oči. Čo však bolo na nej asi najviac nečakané, bola obrovská kožená cestovná taška, v štýle spred sto rokov, ktorú držala v rukách. Dav od nej jemne poustúpil a cesta pokračovala ďalej. Ja so svojou hudbou v ušiach som sa opäť vrátila späť do sveta myšlienok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sediac úplne vzadu na vyvýšených sedačkách som akoby slepo hľadela z okna von. Keď v tom opäť čosi vyrušilo moje snenie a násilne som sa vrátila späť do reality. Znovu a znovu som sa pozerala na výjav, ktorý sa odohrával predo mnou. Ľudia odskakovali od stredných dverí a vrhali sa za, či pod sedačky. Prísediaci tiež vyskočili a hľadali úkryt. Nechápala som, čo sa to len môže diať? Čo sa to deje? Je toto vôbec realita?

Prečudovaná som vytrhla sluchátka z uší a začala identifikovať krik, ktorý sa niesol priestorom. V celom tom piskote a jačaní som už jasne počula výkriky “Bomba! Bomba!” “Ona, má bombu!” V strede trolejbusu bola už len spomínaná čierna dáma v habite a osamotene a nehybne stála na svojom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Situácia, ktorá sa prudko vrezala do rannej reality ma vydesila. Dokonca znehybnela. Zrazu som len zamrznuto sedela na svojom mieste a meravo si uvedomovala celý svoj život. No jediné, čo sa mi v tom huku v ozývalo hlavou, bolo nepochopenie ako je toto možné? Veď ja predsa nemôžem umrieť taka mladá. To nie je možné, aby som zrazu zomrela tu v nejakej mestskej doprave. Veď mňa čaká ešte celý život. Toto predsa nemôže byť pravda! Život sa predsa nemôže len tak z ničoho nič skončiť.

Z môjho nehybného kŕču ma vytrhla až skutočnosť, že autobus už konečne zastal pred Prezidentským palácom a ľudia z neho už takmer všetci povyskákali von. Ako vo sne som sa zdvihla a vystúpila tiež. No nohy boli nehybné a kŕč som ešte stále cítila v celom tele. Prešla som kúsok ďalej a ostala som tam len tak stáť. Pokúšala som sa upokojiť a spamätať sa z celej situácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postupne som čoraz zreteľnejšie začala opäť počuť ruch mesta. Hluk bol čoraz zreteľnejší a ja som konečne dokázala už pokojnejšie vnímať realitu. Keď som sa ešte otočila späť smerom na zastávku, kde ešte stále stál odstavený autobus, zbadala som opodiaľ, skupinku možno piatich chlapcov, ktorý sa búrlivo rehotali a z ich nesúrodej komunikácie som len vyrozumela “Vraj, ako sa len všetci namotali! To bola sranda.”

eppli | eva kubáňová

Eppli - Eva Kubáňová

Eppli - Eva Kubáňová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek, dizajnér, axiológ, metafyzik :bytosť s otvorenými očami, hľadajúca pravdu o tomto svete, realite, či sne, v ktorom sa spoločne nachádzameviac na: http://eppli.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu